Pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z częściej zlecanych usług agencjom SEO i interaktywnym. Wiele osób promuje swoje witryny ogólnie pod danymi hasłami tematycznymi w sieci, chcąc pozyskiwać spod nich ruch organiczny. Oprócz pozycjonowania standardowego istnieją też nieco mniej popularne inne typy pozycjonowania. Często są one pomijane czy nieznane i niedoceniane, choć w rzeczywistości mogą w niektórych sytuacjach niezwykle pomóc. Czym są różne typy pozycjonowania i dlaczego się je wykonuje? Odpowiedzi na te pytania i najważniejsze informacje o pięciu typach pozycjonowania poniżej. Jeśli chcesz poprawić pozycję swojej witryny www zapoznaj się z naszą ofertą.
Typy pozycjonowania: Pod kilka najpopularniejszych fraz
Pozycjonowanie standardowe to promowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google pod kilkoma — najpopularniejszymi słowami kluczowymi, ale danej kategorii tematycznej. Taka strategia zakłada wywindowanie strony pod hasłami, które przynoszą największy ruch i najwięcej korzyści stronie, która działa w kategorii np. motocykli czy sztuki. Jest to najpopularniejsze oraz najczęściej wykorzystywane pozycjonowanie. Na rynku każda agencja interaktywna czy SEO oferuje właśnie takie pozycjonowanie. Sprawdzone i często wybierane z racji pozyskania dużej ilości ruchu organicznego. Pozycjonowanie stron standardowo opiera się o działania on page i off page, czyli w obrębie samej strony internetowej oraz w Internecie.
Optymalizacja witryny (działania on page) to ok. 200 elementów, które należy dostosować. Konfiguracja strony sprawia, że jest ona zgodna z zaleceniami Google i nadal przyjazna dla użytkowników. Więcej o optymalizacji witryny możesz przeczytać w artykule: Jaki wpływ ma Google PageSpeed Insights na pozycjonowanie. Z pewnością jest to też analiza i dobór odpowiednich fraz, które będą dodawane na stronę w tekstach SEO czy w różnych jej częściach np. nagłówkach, tytułach podstronach itd. Sama strona jest też optymalizowana technicznie. Taka optymalizacja obejmuje skrócenie czasu ładowania, konfiguracje serwera, na którym się znajduję, uproszenie szkieletu czy sprawdzenie bezbłędności kodu HTML.
Linkowanie
Następnie dodaje się również linkowanie wewnętrzne, czyli linki do innych części witryn. Dzięki temu roboty Google będą miały łatwiejsze zadanie podczas jej indeksowania. Będą zbierały więcej informacji, co przyczyni się do lepszej jej oceny. Na stronie dodajemy również content i regularnie ją aktualizujemy. Oprócz tych kilku najważniejszych z kilkuset elementów optymalizacji, na stronę internetową dodaje się linki zwrotne tzw. back linki do witryny. Dzięki temu podnosimy jej popularność. Strona wraz z adresem, nazwą marki i telefonem dodawana jest w katalogach biznesowych czy na Google Maps jako wizytówka, aby podnieść jej wiarygodność. Kierowany jest również na nią ruch z sieci, aby podnieść statystyki związane z ilością wejść czy czasem przebywania na stronie, co też ma wpływ na ogólną ocenę strony.
Typy pozycjonowania: Pozycjonowanie lokalne pod ruch lokalny
Pozycjonowanie lokalne to podnoszenie pozycji witryny w wyszukiwarce Google w kontekście lokalnym np. danej miejscowości. Pozycjonowanie takie wykorzystuje się do promowania witryn biznesów lokalnych lub projektów w danym mieście. Celem pozycjonowania lokalnego jest pozyskanie jedynie ruchu organicznego, ale z danego regionu. W tej opcji, pozycjonowana witryna nie jest widoczna globalnie pod danymi frazami, a jedynie, gdy wyszukiwanie zawiera nazwę miejscowości lub pochodzi z danego rejonu. Pozycjonowanie lokalne opiera się na standardowej optymalizacji witryny i jej dostosowaniu do wyszukiwarki Google.
Dodatkowym elementem jest silne powiązywanie witryny internetowej z danym adresem stacjonarnym, dzięki czemu Google chcąc dostarczać spersonalizowanych wyników wyszukiwania, będzie promowało naszą stronę mieszkańcom danego miasta. Powiązywanie witryny z adresem lokalnym i lokalizacją odbywa się na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest używanie na stronie fraz lokalnych. Są to słowa kluczowe tematyczne, które zawierają dopiski nazw miast lub same nazwy rejonów. Dodanie strony www jako wizytówka lokalnej marki w katalogach biznesowych w sieci wraz z danymi NAP, czyli numerem telefonu, adresem i nazwą. Tworzymy też wizytówka Google Maps, która posiada nazwę naszej witryny, aby Google otrzymało kolejne powiązanie witryny lokalnie. Element, poprzez który powiązuje się witryny z daną lokalizacją, jest też wykonanie link buildingu z lokalnych for i stron internetowych.
Typy pozycjonowania: Pozycjonowanie szerokie pod nieskończoną ilość fraz
Pozycjonowanie szerokie to pozycjonowanie strony internetowej pod kilkaset, kilka tysięcy lub nieskończoną ilość fraz. Choć może brzmieć to osobliwie – to sprawdzona i skuteczna metoda pozycjonowania witryn. Ten typ pozycjonowania opiera się o standardową optymalizację i działania pozycjonujące. Jedyną różnicą jest dodanie na stronie — bez faworyzowania i w różnej ilości wielu setek fraz tematycznych. Działanie takie sprawa, że strona widoczna jest pod wieloma hasłami np. popularnymi, mniej popularnymi, długimi ogonami na dalszych pozycjach. Spory ruch organiczny zapewnia duża ilość fraz, pod którymi widoczna jest strona, co w efekcie daje podobny lub lepszy ruch organiczny z sieci niż pozycjonowanie standardowe. Pozycjonowanie szerokie wykorzystuje się przy dużej konkurencji w danej kategorii czy przy pozycjonowaniu e-sklepu. W takich przypadkach różne szczegółowe frazy wyszukują osoby poszukujące konkretnych produktów w celu ich zakupienia. Ten typ pozycjonowania jest wbrew pozorom naturalny i efektywny.
Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne
Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne to głównie dostosowanie witryny pod taki typ wyszukiwania i przeglądania, aby pozyskać ruch z urządzeń mobilnych. Będzie ono polegało na ogólnej optymalizacji i pozycjonowaniu strony, ale dostosowaniu samej witryny do urządzeń mało ekranowych. Można uczynić to przez stworzenie dopracowanej responsywnej wersji strony. Odpowiedniemu ułożeniu treści, stworzeniu odpowiedniej grafiki, dopracowaniu multimediów pod kątem urządzeń mobilnych czy przyspieszeniu strony. Takie pozycjonowanie ma na celu pozyskiwanie ruchu ze smartfonów i tabletów np. gdy oferta stron skierowana jest do ich posiadaczy.
Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe
Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe to dostosowanie witryny internetowej do usługi Google Voice Search. Jest to głosowe zadawanie zapytania i wyświetlenie wyniku wyszukiwania. Strona internetowa oprócz standardowego pozycjonowania i optymalizacji jest konfigurowana pod kątem long tail, czyli długich naturalnych zwrotów zadawanych głosowo, które pojawiają się w oknie wyszukiwania zamiast wpisywanych krótkich fraz. Witryna dostosowywana jest także do urządzeń mobilnych, gdyż to właśnie z nich pochodzi najwięcej wyszukiwań tego typu. Ten typ pozycjonowania stosuje się najczęściej dodatkowo i w celu uzupełnienia witryny, aby była ona jak najbardziej kompletna.
Comments are closed.